Utmana.

Idag har jag gjort lite grejer för att utmana mig själv och mitt tvångssyndrom. Bestämde mig för att cykla till biblioteket och låna böcker. Först kändes det väldigt motigt eftersom jag var trött och lite stressad över att det skulle stänga inom någon timma men sen ryckte jag upp mig och stack dit.

Väl där skulle jag skriva ut några papper, men noterade en gubbe som såg lite obehaglig en bit bort som jag fick för mig kom fram till mig där jag stod vid en skrivare och skulle fixa pappersutskrifter. Men det gjorde han såklart inte. Fick även för mig att han la nåt på mina nyutskrivna papper, men slog bort den tanken och la ner dom i skrivaren. Om det här hade hänt förut hade jag förmodligen slängt dom och skrivit ut papper en gång till istället.

Sen cyklade jag till medicinska biblioteket för att låna en bok och på vägen dit måste man passera Blodcentralen, nån provlämningsdörr och lite sånt så jag tyckte det kändes lite obehagligt att cykla förbi. Men det gick bra och jag kunde låna boken jag ville. Försökte tänka bra tankar istället och inte bry mig om tvångstankarna när dom kom kastandes emot mig i ilfart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback