Urgh...

Jag är rätt bakis idag. Jag har tagit det lugnt på sistone eftersom det inte känns så smart att mixa alkohol och antidepressiva, dessutom brukar jag få betydligt värre ångest dagen efter när kroppen kämpar med att ta hand om giftet man stoppar i sig i form av vin eller öl. Men igår ville jag inte sitta hemma utan se folk och ha roligt.

Det var riktigt roligt också, så det känns ändå värt det idag även om den där väldigt bekanta känslan av allmän seghet och trötthet fyller kroppen. Hittade en killes VISA-kort nedanför en bar och snäll som jag är rinde jag eniro för att få reda på killens nr och sen sms:ade jag honom helt sonika för att överlämna kortet. Han blev så glad att jag fick en hittelön på 300 kr =D

Har inte tvångat så hemskt mycket på sistone, ibland så men ändå varit ganska "fungerande" sista veckan. Var på en OCD-träff i onsdags som anordnades av Ananke, så vi var ett gäng personer där som hade samma problematik men olika sorters tvång. Kontrolltvång, rengöring, hygien, magiska ramsor och allt möjligt. Tänkte till en början, innan jag kommit dit att det kanske skulle vara skumma personer, t.om. jag som försöker vara så fördomsfri föll för den där myten om att man måste vara konstig om man har nån psykisk diagnos. Det visade sig ju helt fel, för det var såklart helt vanliga personer och det var oerhört skönt att träffa andra med samma problem och samma ångest. Intressant att höra andras upplevelser också.

Ska göra lite läxa i det snart. :)

Kommentarer
Postat av: madde

Hej! du får jättegärna adda min msn. Jag lider också av ocd.. och har gjort så länge jag kan minnas.. klarar snart inte mer!!.. kram på dig

2010-10-14 @ 22:48:01
Postat av: Bergodalbana

Hej Madde



Ska genast adda dig när jag kommer hem från en utbildning imorgon. Kom ihåg att det ljusnar tillslut och att "tankar alltid bara är just tankar" och inget farligt. Kan va skönt att prata av sig.



Kram/Bergodalbana


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback