så längesen...

jag skrev nu, och jag har mått betydligt bättre under ett tag. men så kommer tankarna och handlingarna tillbaka igen. oftast när jag känner mig pressad och stressad psykiskt.

just nu är jag arbetssökande akademiker, utan vare sig inkomst eller någon egentlig trygghet. jag har inte jobbat tillräckligt för att få ihop akassa och jag har inga rika föräldrar att vända mig till, eller fondsparande att nyttja. på grund av mina depressioner/ocd-besvär har studierna blivit lidande i perioder och jag har ibland inte pluggat trots att jag fått studiemedel.

jag har nu förbrukat mina veckor av studiemedel och csn är inte villiga till att ta hänsyn till mina särskilda skäl, utan jag har fått nej på att få ytterligare några veckor för att bli klar med studierna helt, vilket såklart är ett rejält bakslag.min ekonomiska situation leder ganska snabbt till ångest, vilket jag kanaliserar genom tvångstankar och tvångshandlingar. det är svårt att prata om i vardagen och svårt för dom som aldrig haft det att förstå, därför tänkte jag att jag ligga gärna kunde börja blogga om det igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback