tungt.

Onsdagar brukar ju vara en mellandag. Den här onsdagen har varit en gigantisk uppförsbacke. Under några timmar kändes det som om bergodalbanan, jag alltså, stannat mitt i uppförsbacken.

Jag hade tid hos min terapeut klockan 14.30 idag men redan imorse svartnade det för ögonen. Eftersom jag har en jättestor rädsla och skräck inför sjukhus så tvärvägrade hela jag. Jag gick an som en tyrann mot min pojkvän, som av någon särskild anledning står ut med mig trots mina brister. Först klagade jag på att han väckte mig för tidigt och förstörde min sovmorgon och efter det så var det en massa andra konstiga argument som kom ut ur min mun innan huvudet hann tänka.

Jag ringde och avbokade terapeuttiden eftersom ångesten och skräcken blev för stor för mig.. och jag kunde inte hantera det på något annat sätt än genom att avboka. Jag har nämligen sår på fingrarna, eftersom dom spruckit lite då jag tvättar händerna så mycket.. och ett jättestort eksem i armvecket, så jag blev rädd och tänkte att jag kanske får några farliga virus och smittor i såren om jag går i närheten av sjukhuset.

Jag blir vansinnig på mig själv och mina till synes absurda tankar och terapeuten säger att människor med tvångssyndrom ofta har en förmåga att tänka sig de värsta scenarierna som finns, eftersom det föder själv tvångssyndromet och gör att man blir ännu mer orolig, ängslig och ångestfylld. Livet är jobbigt.

Kommentarer
Postat av: crrly

Men åååååh!!! Vad dumt! Usch! Slarva inte bort teapeuten, de växter inte på trän precis! Se till att hålla kvar vid honom/henne nu... Vad sa de när du avbokade tiden? Sa du varför?


Ur min lekmannasynvinkel känns det som om du borde få antidepp för att komma över det värsta först. Så att du öht kan ta dig till din terapi! Stor kram!

Postat av: Bönan

KÄnner igen mig alltför väl...har i dag haft sådan ångest och dessutom "bråkat" med försäkringskassan och läkare och kurator...grr...att det alltid ska strula mest när man behöver det minst!

Styrke kramar från en "syster"

2006-01-26 @ 14:20:15
URL: http://bonebloggen.blogspt.com
Postat av: Camerazz

Jag förstår att det är motigt att komma iväg, det är alltid värst i början innan man kommer igång och varje liten grej tar emot såååå mycket. Välj bort vad du vill just nu men att komma till terapin är ett hinder du behöver ta dig över. Kan ingen som du har förtroende för följa med dig dit? Det kanske känns lättare då?

Kämpa på!

2006-01-27 @ 10:16:03
URL: http://caameerazz.blogspot.com/
Postat av: Bergodalbana

Crrly: dom sa inte så mycket.. kvinnan som svarade tackade för att jag ringde och frågade om jag ville ha en ny tid. Terapeuten ringde upp men jag svarade inte och lät ganska besviken.. men gav mig en ny tid.

Bönan: Tack så mycket!

Camerazz: Jo.. jag ska försöka fråga pappa eller min pojkvän till nästa gång, men det är ändå jättemotigt. =(

2006-01-27 @ 14:34:47
URL: http://bergodalbana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback