Oj.

Jag är kanske lite elak nu, men det känns bra att veta att jag inte är ensam och att även väldigt (mer eller mindre) framgångsrika personer varit/är drabbade av tvångssyndrom.
Följande lista får mig att känna mig mindre misslyckad som människa.


Famous/celebrity OCD sufferers

These figures have either publicly talked about their OCD, or otherwise been identified with the disorder:

Jessica Alba
Aaron Bagnola
Roseanne Barr
David Beckham
Ludwig van Beethoven
Penelope Cruz
Charles Darwin
Cameron Diaz
Leonardo DiCaprio
Fred Durst
Albert Einstein
Harrison Ford
Paul Gascoigne
Kathie Lee Gifford
John George Haigh
Jane Horrocks
Howard Hughes
Michael Jackson
Thomas 'Stonewall' Jackson
Andrew Kehoe
Stanley Kubrick
John List
Martin Luther
Howie Mandel
Rose McGowan
John Melendez
Michelangelo
Florence Nightingale
Harvey Pekar
Ian Puleston-Davies
Joey Ramone
Martin Scorsese
Charlie Sheen
Howard Stern
Marc Summers
Nikola Tesla
Billy Bob Thornton
Donald Trump
Volkert van der Graaf
Warren Zevon
Don Gorske
John Larroquette




Listan fann jag på denna sida:
http://www.mrsci.com/Anxiety-Disorders/Obsessive-compulsive_disorder.php

Kommentarer
Postat av: Linda

Elak är man när man planerar att sno en rulator från en gammal dam. Som jag gjorde häromdagen. Det är inte elakt att känna dig tröstad av att du inte är ensam. Och misslyckad som människa? Glöm det. Tänk bara på vad förbannat stark du är som kämpar.

Postat av: Bergodalbana

det känns väldigt misslyckat att inte kunna ta i saker och inte kunna göra samma saker som jag gjorde för något halvår sedan. dessutom retar jag gallfeber på min omgivning med mina idéer. men tack för tillrättavisningen :)

2006-01-07 @ 16:22:35
URL: http://bergodalbana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback