Bergodalbana

Igår så var jag jättepeppad och glad hela dagen, fast sen när jag kom hem och insåg hur uppskakad och hur tungt det var allting.. samtidigt som jag tittade på mina händer och kände hur jobbigt allt är började jag gråta jättemycket.

Skäms ganska mycket eftersom mina händer blöder lite och är såriga och jättetorra och ville inte visa dom under dagen så jag hade fingerhandskar på mig inomhus. Och då tänkte jag att det blev ännu värre, eftersom människor kanske tycker jag är konstig som går omkring med handskar inomhus.. Jag hoppas att dom kanske tänkte att jag bara var frusen. Borde ju inte bry mig om vad andra tror och tycker men jag gör ju det.

Är alldeles för torr på händerna och måste köpa någon bra kräm men jag tycker det är jättejobbigt att gå på apoteket.

Kommentarer
Postat av: tanten

Köp barnolja...Sån där dom gör reklam för nu, *efter dusch så tar man lite sånt*...kan smörja hela kroppen..gör det, så får händerna extra mycket..Luktar gott,och finns på vanlig affär..

2006-01-20 @ 11:03:15
Postat av: Bergodalbana

jag har barnolja hemma, men det är så himla kletigt och jobbigt för man kan ju inte ta på något efteråt

Postat av: Fröken Modig

Hej! Om du vågar gå till Apoteket rekommenderar jag att du köper en kräm som heter "Locobase Repair". Den är mycket fet och bra. Jag använder den dagligen till mina torra och söndertvättade händer. Annars kanske Idominsalva kan funka, den finns ju på vanlig affär...

2006-01-23 @ 12:55:34
URL: http://frokenmodig.blogspot.com
Postat av: Fröken Modig

Hej igen. Jag glömde en grej. På Apoteket finns det oxå tunna bomullshandskar som man kan ha på händerna efter att man smörjt in med kräm. Då klibbar det inte på allt man tar i utan krämen kan tränga in i huden. Mycket bra att ha på natten till exempel. Sen kan man tvätta bomullsvantarna i tvättmaskinen.

2006-01-23 @ 12:59:02
URL: http://frokenmodig.blogspot.com
Postat av: Bergodalbana

Fröken Modig: tack för tipsen. Jag vågade mig faktiskt iväg på apoteket i lördags, men det var lite jobbigt, speciellt då det ligger ett systembolag precis intill och massa 'konstiga' människor befann sig just i närheten. Köpte Locobase repair, en liten tub för å prova.. bra tips där med handskar... Mina sängkläder blir alldeles kladdiga som det är nu, med alla krämer som tas på just innan sömnen.

2006-01-23 @ 13:19:41
URL: http://bergodalbana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback